Plentas Marijampolė-Vilkaviškis-Kybartai ir geležinkelio linija Kaunas-Kybartai Lietuvą jungė su Rytų Prūsija ir Karaliaučiaus miestu (Kaliningradas), o kartu per jį su Vakarų Europa. Geležinkelio linija ir plentas buvo nutiesti beveik tuo pačiu metu. Tai liudija, kad tiltas per Šešupę Pilviškių miestelyje buvo pastatytas 1961 metais. Įdomus faktas, kad ši linija prasidėjo Aleksote, nes tilto per Nemuną dar nebuvo. Geležinkelio tiltas per Nemuną pastatytas 1861 m., o Kauno tunelis 1862 m. Per II -ąjį pasaulinė karą tiltas buvo sugriautas. Po karo buvo nutiesta antra linija ir pastatytas antras tiltas. Žemupio pusės (Kybartų krypties) ramtas monolitinis betono, aukštupio pusės monolitinis plytų mūro. 2011 vasario 23 d. prasidėjo Pilviškių geležinkelio tiltų kapitalinis remontas. Svarbų geležinkelių infrastruktūros projektą „Kauno stoties, aplinkkelio Palemonas-Rokai-Jiesia ir Kauno-Kybartų linijos modernizavimas“ vykdė AB „Panevėžio keliai“. Šis projektas yra geležinkelių sistemos strateginės plėtros programos dalis, apimanti tarptautinio Kretos transporto IXD koridoriaus atšakos į Kybartus modernizavimą. Prie Pilviškių geležinkelio dirbo subrangovai AUB „Viadukas“. Bendrovės darbuotojai vietoje išmontuoto senesnio tilto per Šešupę, kuriuo traukiniai važiuoja iš Pilviškių į Kybartus, statė naują tiltą. Naujas tiltas – dviejų kelių statinys. Vietoje esamų dviejų geležinkelio tiltų, kuriais eismas vyko skirtingomis kryptimis, suprojektuotas naujas dviakelis kombinuotos konstrukcijos (metalinis ir gelžbetoninis) geležinkelio tiltas. Tilto plotis 11,82 m, didžiausia ašies apkrova – 30 t. Naujas dviakelis tiltas – modernus statinys, turintis garantuoti, kad nekils pavojus esant dideliems greičiams. Modernizavus atšaką traukinių greitis gali didėti iki 160 km per val. Tilto statybos ir dviejų geležinkelio stočių rekonstrukcijos projekto darbų kaina – 23,44 mln. Lt. Tiltas turi du šalitilčius nuo važiuojamosios dalies atskirtus aukštu betoniniu atitvaru. Jo perdangą sudaro 6 dvitėjinės metalinės sijos. Konusai sustiprinti gelžbetoninėmis plokštėmis.

Šaltiniai:
1.    Kebeikis, H. Lietuvos tiltų istorija ikonografijoje: Tiltai per Šešupės baseino upes. 2011. Prieiga internete http://www.genealogy.lt/album/main.php?g2_itemId=28158

_____

(Visited 2 times, 1 visits today)

Comments are closed.

Close Search Window